A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПС

Дата: 18.08.2022 14:06
Кількість переглядів: 279

Фото без опису

 

 

 

 

Внесено зміни до форми декларації екологічного податку

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що 16 серпня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2022 №206 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації екологічного податку» (далі – Наказ №206), яким внесено зміни до форми Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (далі – Наказ №715), зокрема, код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ (10 символів) змінено на код за КАТОТТГ (19 символів), визначений за Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженим наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 №290 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 12 січня 2021 року №3).

З оновленою редакцією Наказу №715 можна ознайомитися скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.tax.gov.ua).

 

 

 

Нарахування єдиного внеску юрособою, яка отримала статус резидента Дія Сіті та заключила трудові договори і гіг-контракти з найманими працівниками не з початку місяця

Відповідно до частини 14 прим. 1 ст. 8 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платника – резидента Дія Сіті, який у календарному місяці відповідав вимогам, визначеним пп. 2 та 3 частини першої, п. 10 частини другої ст. 5 Закону України від 15 липня 2022 року №1667-ІX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон №1667) встановлюється:

а) на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон №108), – у розмірі мінімального страхового внеску;

б) на суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за гіг-контрактами, укладеними у порядку, передбаченому Законом №1667, – у розмірі мінімального страхового внеску.

Крім того, згідно з частиною першою ст. 5 Закону №1667 резидентом Дія Сіті може бути юридична особа, зареєстрована на території України в установленому законодавством України порядку, незалежно від її місцезнаходження та місця провадження господарської діяльності, яка відповідає всім таким вимогам, зокрема:

1) здійснює один або кілька видів діяльності, визначених частиною четвертою цієї статті, що вказано у її статуті та/або відомостях про неї, що містяться у Єдиному державному реєстрі;

2) розмір середньої місячної винагороди залученим працівникам та гіг-спеціалістам, починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому набуто статус резидента Дія Сіті, кожного календарного місяця становить не менше, ніж еквівалент 1200 євро за офіційним курсом гривні щодо євро, встановленим Національним банком України станом на перше число відповідного календарного місяця;

3) середньооблікова кількість працівників та гіг-спеціалістів юридичної особи (у разі залучення) за підсумками кожного календарного місяця, починаючи з наступного за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті, становить не менше дев’яти осіб;

4) сума кваліфікованого доходу юридичної особи, отриманого за перших три календарних місяці, наступні за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті, становить не менш як 90 відс. суми її загального доходу за такий період, а сума кваліфікованого доходу, отриманого за кожен календарний рік перебування у статусі резидента Дія Сіті, становить не менш як 90 відс. суми загального доходу юридичної особи за той самий період (за наявності загального доходу);

5) щодо юридичної особи відсутні обставини, передбачені частиною другою ст. 5 Закону №1667.

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону № 108, та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (ст. 7 Закону №2464).

При цьому відповідно до частини п’ятої ст. 8 Закону №2464 єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону №2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.

Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску, встановлена цією частиною, застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

Враховуючи зазначене, юридична особа, яка відповідає вимогам, визначеним частиною першою ст. 5 Закону №1667, та отримала статус резидента Дія Сіті не з початку місяця, нараховує єдиний внесок за такий місяць з дотриманням вимог частини п’ятої ст. 8 Закону №2464. Тобто за місяць, в якому юридична особа набула статус резидента Дія Сіті, єдиний внесок за найманих працівників сплачується на загальних підставах.

Разом з тим сплата єдиного внеску у розмірах, встановлених пунктами «а» та «б» частини 14 прим. 1 ст. 8 Закону №2464, здійснюється резидентом Дія Сіті з наступного за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті. При цьому, якщо юридичною особою у період її перебування у статусі резидента Дія Сіті залучаються нові працівники, то сплата єдиного внеску за таких працівників здійснюється у порядку, визначеному пунктами «а» та «б» частини 14 прим. 1 ст. 8 Закону №2464 за умови дотримання таким резидентом Дія Сіті вимог, встановлених пп. 2 та 3 частини першої ст. 5 Закону №1667.

 

 

 

Податок на нерухомість: уточнення зменшення суми податкового зобов’язання

Згідно з нормами п. п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, на період з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх частки, які перебувають у власності юридичних осіб, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями росії.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями росії, визначається Кабінетом Міністрів України.

Після затвердження Кабінетом Міністрів України Переліку територій за об’єкти нерухомості, розташовані в межах територій, включених до цього переліку, платники Податку зможуть скорегувати свої податкові зобов’язання з Податку відповідно до ПКУ шляхом подання податкової декларації з Податку (далі – Декларація) з типом «Уточнююча».

Форма Декларації, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897), передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною частиною.

Для відображення зменшення суми податкового зобов’язання з Податку відповідно до вимог п. п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (далі – п. п. 69.22) розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 до Декларації з типом «Уточнююча» заповнюється наступним чином:

- значення показників колонок 1-16 переносяться за даними раніше поданої Декларації за 2022 рік;

- колонки 17-19 не заповнюються (норма п. п. 69.22 не є пільгою);

- у колонці 20 зазначається сума податкового зобов’язання до сплати, розрахована як сума, зазначена у колонці 16, зменшена згідно з п. п. 69.22, починаючи з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року);

- у колонці 21 зазначається така ж сума, як у колонці 20;

- у колонках 22-24 зазначається «0».

Аналогічно заповнюється розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 2 до Декларації з типом «Уточнююча»:

- значення показників колонок 1-15 переносяться за даними раніше поданої Декларації за 2022 рік;

- колонки 16-18 не заповнюються;

- у колонці 19 зазначається сума податкового зобов’язання до сплати (розрахована як сума, зазначена у колонці 15, зменшена згідно з п. п. 69.22, починаючи з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року);

- у колонці 20 зазначається така ж сума, як у колонці 19;

- у колонках 21-23 зазначається «0».

Водночас у Декларації у рядку «Доповнення до Податкової декларації» (після рядка 7) у колонці «Зміст доповнення» зазначається причина зменшення податкового зобов’язання: «Уточнена сума податкового зобов’язання до сплати розрахована відповідно до п. п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України».

 

 

 

 

Порядок уточнення показників додатка 4ДФ до Розрахунку

Уточнюючий Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) подається за формою, що діє на день подання такого Розрахунку.

Розрахунки «Звітний новий» та «Уточнюючий» подаються на підставі інформації з раніше поданих Розрахунків і містять інформацію лише за рядками з реквізитами або сумами нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до платника.

При цьому Розрахунок, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.

Коригування показників додатка 4ДФ до Розрахунку проводиться таким чином:

1) у розд. I:

для виключення одного помилкового рядка з попередньо поданої (прийнятої) інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 10 указати «1» – на виключення рядка;

для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи й у графі 10 указати «0» – на введення рядка;

для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 10 указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення;

2) у розд. II:

у рядках «Оподаткування процентів - виключення», «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею – виключення» та «Доходи від продажу сільськогосподарської продукції – виключення» – для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи помилкового рядка;

у рядках «Оподаткування процентів», «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» та «Доходи від продажу сільськогосподарської продукції» – відобразити правильну інформацію;

у рядку «Військовий збір» під час проведення коригування показників додатка 4ДФ до Розрахунку за минулі періоди зазначається період, відповідно за який була подана звітність, що коригується. При цьому коригування показників Розрахунку за періоди до 01.01.2021 у розд. I графи 5а, 5 не заповнюються. Для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір – виключення» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію;

3) у розд. IІІ:

для виключення одного помилкового рядка з попередньо поданої (прийнятої) інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 11 указати «1» – на виключення рядка;

для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи й у графі 11 указати «0» – на введення рядка;

для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 11 указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.

 

 

 

Понад 70 мільйонів гривень акцизного податку отримали тергромади Тернопільщини

Упродовж січня-липня цього року до місцевих бюджетів Тернопільщини надійшло 70,2 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Сплата перевищила очікувані показники на 14 млн грн, або ж на 25 відсотків. Зокрема, 21,9 млн грн надійшло від продажу алкогольних напоїв, 15, 6 млн грн – від продажу пива та 32,7 млн грн від реалізації тютюнових виробів.

Лише у липні надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів склали 11,6 млн грн, це на 67 відсотків більше очікуваного.

Нагадаємо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, зараховується до міських, селищних, сільських бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад.

Ставка цього податку визначена в розмірі 5 відсотків із кожної одиниці проданої алкогольної продукції чи тютюнового виробу.

До державного ж бюджету суб’єкти господарювання області за 7 місяців спрямували 19,3 млн грн, це на 1,4 млн грн більше очікуваного.

Структуру акцизного податку до державного бюджету складають надходження:

- від виробництва спирту – 13,3 тис. грн;

- від виробництва горілчаної продукції – 7,2 млн грн;

- від виробництва пива – 12 млн грн;

- від виробництва виноробної продукції – 46,5 тис. грн;

- від виробництва електроенергії – 4,1 тис. грн.

Так, у липні державний бюджет отримав 4,8 млн грн акцизного податку від бізнесу Тернопільщини, надходження більш ніж на мільйон перевищили очікуваний показник.

 

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь